How to acquire English skills even if you don’t want to. Chapter 1 Introduction 1-1 Encountering job-hunting university students

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著者: Karl Kamamoto

 I began writing this book on June 1, 2011, a year in which the employment rate for university graduates in March 2011 was 91.1%, a record low, due in large part to the Great East Japan Earthquake of March 11, 2011.

 I was fortunate enough to have the opportunity to meet with the second-year and third-year students of Onomichi University as an external lecturer for the "Special Exercise Based on Management Issues" at the Career Seminar of Onomichi University in my hometown, Onomichi City on May 19, 2011.

 The Career Seminar Room is where they develop and implement programs to improve the job-hunting skills of enrolled students.

 In this lecture, I asked the students to submit their questions to me via the university's social networking service (SNS) after visiting my website and reading my blog articles. The professor in charge of the class analyzes the reports and teaches the class to improve the students' job-hunting skills.

 この本を書き始めるのが201161日です。311日の東日本大震災(The Great East Japan Earthquake)の影響も大きく、20113月の大学卒業生の就職率が91.1%と過去最低を記録した年です。

 私は縁あって生まれ故郷の尾道市にある市立尾道大学のキャリア演習室の「経営課題に基づく特別演習」外部講師の一人としてこの尾道大学の2年生、3年生に接する機会がありました。2011519日でした。

 キャリア演習室は在籍学生の就活力向上を目的としたプログラムを策定、実施しているところです。

 この「経営課題に基づく特別演習」の講義では先ず私のホームページやブログから私への質問を大学SNS経由で事前に提出してもらいました。そして、講義でそれに応える形をとりその講義の後で私から課題を出して、そのレポートを学生さんにSNS経由で提出してもらい、それを担当教授が分析して学生の就活力向上のための授業をするのです。

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